Lyrics:

 

Saturn/SAL

 

You taught me the courage of stars before you left.
在離開之前 你教我體會存於星群的那分勇氣
How light carries on endlessly, even after death.
就算生命終了 這光會無止境地流動
With shortness of breath, you explained the infinite.
短短摒息間 你道盡生命的無限性
How rare and beautiful it is to even exist.
能活在這世上 是多麽稀有而美麗的事

 

I couldn’t help but ask
我不禁想求你
For you to say it all again.
可否再說一次
I tried to write it down
我嘗試寫
But I could never find a pen.
卻怎麼也找不到可寫的筆
I’d give anything to hear
我願意付任何代價
You say it one more time,
只為聽你再說一遍
That the universe was made
這個宇宙被造
Just to be seen by my eyes.
為了讓我能目睹這一切

 

With shortness of breath, I'll explain the infinite.
短短摒息間 我可以道盡生命的無限性
How rare and beautiful it truly is that we exist.
能活在這世上 真是稀有而美麗的事

 

arrow
arrow
    文章標籤
    西洋流行歌
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 青欖橄樹 的頭像
    青欖橄樹

    寧願有夢

    青欖橄樹 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()