close

Photograph 相片

 

Loving can hurt, loving can hurt sometimes

愛會傷人 有時 愛會傷人

But it's the only thing that I know

但這是我唯一所知的事

 

And when it gets hard

當愛陷入困境

You know it can get hard sometimes

你知 愛有時也會有低潮

It is the only thing that makes us feel alive

但唯有愛能使我們感到仍活著

 

We keep this love in a photograph

我們把這愛用相片收藏起來

We made these memories for ourselves

我們存留這記憶 為我們自己

Where our eyes are never closing

在那裡我們的眼神不會消沈

Hearts are never broken

心不再破碎

And times are forever frozen still

時間永遠凍結 靜止不動

 

So you can keep me inside the pocket of your ripped jeans

這樣你可以把我放進你破牛仔褲的口袋裡

Holdin' me closer, Til our eyes meet

可以更貼近我,直到我們的眼神再遇 

You won't ever be alone, wait for me to come home

你不會再感到孤單,等我回家

 

Loving can heal, loving can mend your soul

愛可以醫治,愛可以縫補你靈魂

And it's the only thing that I know, know

這是我唯一所知、所知

I swear it will get easier

我保證會越來越輕省

Remember that with every piece of you

把這愛存記 在關於你的每個部分

Hm, and it's the only thing we take with us when we die

嗯,這是唯一我們可以存留一生的事

Hm, we keep this love in this photograph

嗯,我們把這愛存記在相片裡

We made these memories for ourselves

我們存留這記憶 為我們自己

Where our eyes are never closing

在那裡我們的眼神不會消沈

Hearts are never broken

心不再破碎

And times are forever frozen still

時間永遠凍結 靜止不動

 

So you can keep me inside the pocket of your ripped jeans

所以你可以把我放進你破牛仔褲的口袋裡

Holdin' me closer, Til our eyes meet

可以更貼近我,直到我們見面

You won't ever be alone

你不會再感到孤單

 

And if you hurt me

若你傷了我

That's okay baby, only words bleed

沒關係,親愛的,雖然我心已因你話淌血

Inside these pages you just hold me

在這些扉頁間,我已全然屬你了

And I won’t ever let you go

我不會再讓你走

Wait for me to come home

等我回家

Wait for me to come home

等我回家

Wait for me to come home

等我回家

Wait for me to come home

等我回家

 

Oh, you can fit me

哦,你可以剪裁我的相片

Inside the necklace you got when you were sixteen

放入你16歲時給你的項鍊

Next to your heartbeat where I should be

你心跳動時,感受我就在你旁邊

Keep it deep within your soul

我就在你的心裡

 

And if you hurt me

若你傷了我

Well, that's okay baby, only words bleed

沒關係,寶貝,但話仍會叫人流血

Inside these pages you just hold me

在這些扉頁間 我心已全然屬你了

And I won’t ever let you go

我不會再讓你走

 

When I'm away, I will remember how you kissed me

當我離去時,我會記得你如何親吻我

Under the lamppost back on Sixth street

在第六街的路燈下

Hearing you whisper through the phone

聽見你在電話那頭低聲說

Wait for me to come home

等我回家

 

arrow
arrow
    文章標籤
    西洋流行歌
    全站熱搜

    青欖橄樹 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()